Mieszkańcy będą usuwać azbest z dotacją 2016

Jest to możliwe dzięki dotacji do kwoty 8.490,00 zł przyznanej Gminie Miasto Lębork przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku na realizację zadań z zakresu demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest, w ramach ogłoszonego konkursu „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa pomorskiego” (edycja 2016).

WFOŚiGW w Gdańsku gwarantuje  dotację dla wnioskodawców w wysokości 85 % kosztów kwalifikowanych. W przypadku zabezpieczenia w budżecie Miasta Lęborka środków finansowych na pokrycie pozostałych 15 % kosztów, koszty te zostaną poniesione przez Gminę Miasto Lębork. W tym przypadku, tak jak w roku ubiegłym, wnioskodawcy pokryją  jedynie koszt montażu nowego dachu. 

Uwaga! Środki na dofinansowanie mogą być przyznawane wyłącznie na usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów niezwiązanych z działalnością gospodarczą. Warunkiem uzyskania dotacji jest usunięcie wyrobów azbestowych w tym roku w terminie do 21 października br. 

Prace demontażowe powinny ruszyć w lipcu. Wcześniej Gmina Miasto Lębork wyłoni wykonawcę prac związanych z demontażem wyrobów zawierających azbest oraz transportem i unieszkodliwieniem wytworzonych odpadów azbestowych. Wyłoniona firma zrealizuje zadania z tego zakresu we wskazanych nieruchomościach.

Po wykonaniu prac związanych z usunięciem wyrobów azbestowych, wnioskodawcy zobowiązani są do złożenia w Urzędzie Miejskim w Lęborku kompletu dokumentów określonych Szczegółowymi zasadami realizacji w roku 2016 Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasto Lębork celem rozliczenia demontażu, transportu i utylizacji ww. wyrobów.