Mieszkańcy będą usuwać azbest z dotacją 2017

Dofinansowanie do kwoty 9.520,00 zł przyznał Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku na realizację zadań z zakresu demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest, w ramach ogłoszonego konkursu „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa pomorskiego” (edycja 2017).

Przyznana przez WFOŚiGW w Gdańsku  dotacja jest o 10 % mniejsza niż w momencie składania wniosków, z uwagi na ograniczony budżet konkursu. Wysokość dofinansowania ustalono do 75 % kosztu kwalifikowanego.

Dzięki dotacjom przyznanym przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w latach 2012-2016 usunięto w Gminie Miasto Lębork 54 Mg wyrobów azbestowych. Szacunkowo pozostało do utylizacji 648 Mg płyt azbestowych zlokalizowanych na 175 nieruchomościach. W bieżącym roku do usunięcia planowane jest 16,5 Mg azbestu z 11 nieruchomości. 

Prace związane z demontażem wyrobów zawierających azbest oraz transportem i unieszkodliwieniem wytworzonych odpadów azbestowych będą wykonane w terminie od lipca do października 2017 r. Wcześniej Gmina Miasto Lębork wyłoni wykonawcę prac związanych z demontażem wyrobów zawierających azbest oraz transportem i unieszkodliwieniem wytworzonych odpadów azbestowych. Wyłoniona firma zrealizuje zadania z tego zakresu we wskazanych nieruchomościach.